sâmbătă, 6 decembrie 2008

Cum ma jucam ieri...cum ma joc azi si cum ma voi juca maine

Ca orice student la calculatoare care se respecta imi plac jocurile :) De-a lungul timpului am apucat sa ma joc multe jocuri pe diferite dispozitive. Din fericire jocurile au evoluat incredibil de mult, mai ales la capitolul interfata cu utilizatorul.
Primul joc incercat se numea Tai Pan. L-am incercat pe un Hc cumparat dintr-un bazar rusesc. Jocul era incarcat de pe o caseta audio si ecranul era repezentat de televizor. Tot ce trebuia sa fac era sa apas pe 3 butoane de pe tastatura. Era de vis :) Ma uitam la un ecran negru cu puncte galbene.
Apoi a aparut Nintendo. Cine poate uita pad-urile de control cu butonasele colorate de care ma foloseam sa il fac pe Mario sa sara in sus si in jos pe ecran. Ecranul care acum era viu colorat si jocul se desfasura pe o muzica care intretinea suspansul.
Urmatorul joc care m-a marcat a fost Wolf 3d. Aparusera pc-urile si eu am avut norocul sa imi cupar unu. Interactiunea era una extrem de palpitanta . Controlam personajul destul de bine din taste si sunetul jocului mentinea o tensiune extraordinara pentru acea vreme. Impuscam si sufeream cand eram impuscat.
Apoi a aparut joystick-ul, Simulatoare de avioane... F22. Joystick-ul oferea un control realist asupra avionului. Aspectul vizual al unui cockpit era extrem de bine detaliat pe ecran si puteam controla orice dispozitiv din avion.
Au aparut apoi shooterele serioase...Half life. Din taste si din mouse puteai controla orice miscare a personajului. Totul era extrem de realist, efectele vizuale si auditive. Sunetul in "surround" era incredibil, pasii se auzeau in boxe diferite. Fiecare glont lasa o urma. Utilizatorul era implicat in activitati complexe in mediul jocului: putea sa care obiecte, trebuia sa rezolve puzzel-uri.
Apoi a aparut volanul. Jocuri de genul Colin Mcrae Rally sunt extrem de realiste. Userul are un control aproape real asupra masinii. Efectele volanului (force feed back) dau un feeling extrem de realist asupra condusului. Masina are o dinamica reala.
Ultimele lucruri care m-au impresionat au fost consolele de jocuri. Interfata cea mai spectaculoasa o are WII. Utilizatorul poate juca golf, tenis, box sau orice altceva utlizand telecomenzile cu accelerometre. Feeling-ul este unul foarte realist user-ul obosind la propriu jucand tenis, un tenis solicintant fizic.
Viitorul suna bine :)

Niciun comentariu: